Echo Of Soul

Echo of Soul on vuoden 2015 toukokuussa julkaistu fantasiateemainen massiivimoninpeli. Massiivisella moninpelillä tarkoitetaan peliä, jota pelataan muiden ihmispelaajien kanssa internetin yli. Yleensä pelaajamäärät ovat suuria ja rekisteröityneitä pelaajia voi olla jopa miljoonia, yksittäisellä serverillä voi pelata samanaikaisesti lähes sata pelaajaa. Pelin pääpaino on nopeatempoisessa toiminnassa sijoittuen perinteiseen fantasiaroolipeliympäristöön. Pelin on kehittänyt Lineage 2 -tiimi ja julkaisijana toimii Aeria Games.

Pelaaminen

Pelaaminen aloitetaan valitsemalla pelattava hahmo. Pelissä on mukana viisi erilaista hahmoluokkaa ja jokaiselle hahmolle on valittavissa kaksi erikoiskykyä. Erikoiskyvyt ovat pelin aloittaessa tasolla 1, ja kykyjä on mahdollista kehittää aina maksimitasolle, joka on 10. Kyvyt kehittyvät pelin tehtäviä suorittaessa ja kamppaillessa muita pelaajia sekä luolastojen loppupomoja vastaan. Kuten monissa muissakin massiivimoninpeleissä, on pelissä kahden eri tyypin palvelimia joissa pelata: On palvelimia, joissa on mahdollista kamppailla muita pelaajia vastaan, sekä palvelimia, joissa tämä ei ole mahdollista. Näin varmistetaan, että jokainen pelaaja saa haluamansa pelikokemuksen. Osa pelaajista on enemmän kiinnostunut mittelemään muiden pelaajien kanssa, kun taas osa haluaa keskittyä juonitehtäviin ja pelin omiin vihollisiin.

Vastaanotto

Ilmainen Echo of Soul julkistettiin alun perin Etelä-Koreassa vuoden 2013 loppupuolella. Pelin kehittäneen Lineage-tiimin tavoitteena oli luoda loppuun asti hiottu online-moninpeli kilpailemaan muiden huippumenestyneiden massiiviroolipelien kanssa. Peliä on kuitenkin kritisoitu siitä, ettei se tuo genreen juuri mitään uutta ja vaikka se onkin viihdyttävä ja monipuolinen peli, ei se onnistu erottumaan massasta.

admin